دسته‌بندی نشده

خیانت دوست پسر

هر رابطه‌ای با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو است و همین موضوع گاهی سبب می‌شود تا شما با اتفاقات تلخی مواجه شوید. یکی از این موارد تلخ مربوط به مبحث خیانت می‌شود. خیانت اتفاق و رفتار مخربی است که ممکن است در دوران دوستی و یا حتی بعد از ازدواج با آن مواجه شوید. ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با موضوع خیانت دوست پسر و نشانه‌های آن آشنا کنیم پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

نشانه‌های خیانت دوست پسر

برای اینکه متوجه خیانت پارتنر خود در دوران دوستی شوید با یک سری از نشانه‌های شایع که خبر از خیانت کردن می‌دهد آشنا شوید. دقت کنید که با دیدن یک نشانه در ذهن خود شروع به قضاوت کردن و حکم صادر کردن نکنید بلکه اگر هرکدام از این نشانه‌ها را در مدتی دیدید و تغییری رفتاری مشاهده نکردید می‌توانید از خیانت پارتنر خود اطمینان حاصل کنید.

👈 حساس شدن نسبت به گوشی تلفن همراه و قفل گذاری

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خیانت این است که پارتنرتان نسبت به گوشی تلفن همراه خود بسیار حساس می‌شود و آن را با استرس زیادی به دست شما می‌دهد. در مواقعی تا قبل از خیانت پارتنرتان ممکن است ساعت‌ها گوشی خود را برای بازی کردن یا دیدن عکس‌های دو نفره‌تان به شما بدهد یا رمز گوشی خود را به شما بگوید؛ اما پارتنری که در حال خیانت باشد دیگر این کارها را انجام نمی‌دهد.

فرد در حال خیانت برای اینکه گوشی خود را به شما ندهد بسیار دلیل تراشی می‌کند و به بهانه‌های مختلف تلفن را از شما می‌گیرد یا رمز را عوض می‌کند. هرچند که گوشی همراه وسیله‌ای شخصی است و دادن رمز اجباری نیست اما زمانی که پارتنر شما ناگهانی رفتار خود را به این شکل عوض می‌کند حق دارید که به رفتار او شک کنید. علاوه بر این، پنهانی صحبت کردن و یا همراه داشتن گوشی در همه جا و بردن آن حتی در حمام خبر از خیانت می‌دهد.

👈 کار دارم

یکی از جمله‌های بسیار شایعی که از نشانه‌های خیانت دوست پسر می‌باشد این است که به صورت ناگهانی حجم کارهایشان افزایش پیدا می‌کند و دیگر به مانند گذشته با شما وقت نمی‌گذرانند زیرا کار دارند. این جمله وقتی به صورت ناگهانی و برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند و یا اینکه در زمان‌هایی که تایم کاری نیست به صورت افراطی باعث می‌شود تا پارتنرتان شما را ترک کند عجیب و نامتعارف است.

کار پیش آمدن‌های شبانه، صحبت کردن‌های طولانی، کنسل کردن قرارها و دیگر نشانه‌ها خبر از خیانت کردن پارتنرتان می‌دهد به همین جهت سعی نکنید خودتان را گول بزنید و یا از سر دوست داشتن این موضوع را نادیده بگیرید.

👈 توجه کردن به صورت افراطی

رفتار زوجین در رابطه باید در حد اعتدال باشد و به قول معروف نباید از بام افتاد!

در بعضی از مواقع وقتی فردی در حال خیانت کردن به شما است از میزان گرم بودن رابطه کاسته می‌شود و دیگر تمایلی به صحبت کردن با شما نخواهند داشت. اما این موضوع همیشه به این منوال پیش نخواهد رفت زیرا برخی از پسرها برای اینکه خیانت خود را پنهان کنند و یا بار عذاب وجدان را از روی شانه‌های خود بردارند ناگهانی تغییر رفتار می‌دهند و برای شما هدیه‌های زیاد یا گران‌بها می‌خرند. در واقع یکی از نشانه‌های خیانت دوست پسر کردن تملق یا چاپلوسی بیش از حد است.

👈 صحبت نکردن و یا باز گذاشتن مشکلات

فردی که در حال خیانت کردن باشد دیگر برای صحبت کردن با شما تمایلی از خود نشان نمی‌دهد و در مواقعی که بحثی بینتان پیش بیاید به مانند گذشته سعی در حل کردن آن از خود نشان نمی‌دهد. در واقع رها کردن مشکلات به این معنی است که حفظ سلامت رابطه دیگر برای پارتنر شما اهمیت ندارد و او ترجیح می‌دهد تا مشکلات رها شوند. در یک رابطه سالم زوجین هنگامی که به مشکل برمی‌خورند سعی می‌کنند تا از راه صحبت کردن سوء‌تفاهم‌ها را از بین ببرند.

👈 تغییر رفتار 

هنگامی که شما با فردی وارد رابطه می‌شوید به خوبی با خلقیات او تا حدودی آشنا هستید و می‌دانید منظور او از هر رفتاری چیست و یا به چه چیزهایی علاقه دارد. تغییرهای رفتار ناگهانی می‌تواند زنگ خطری باشد از اینکه پارتنرتان در حال خیانت کردن است. برای مثال او به مانند گذشته شما را لمس نمی‌کند یا برای شما وقت نمی‌گذارد زیرا ترجیح می‌دهد برای مثال کار کند.

سرد شدن و دوری کردن از شما واکنشی است که معمولا افراد خیانت‌کار آن را انجام می‌دهند اما در مواقعی اگر پارتنر شما فردی باهوش باشد اتفاقا رفتاری کاملا برعکس از خود بروز می‌دهد و تشخیص این موضوع باید در کنار سایر نشانه‌ها قرار بگیرد تا متوجه خیانت کردن او شوید.

👈 دروغگویی

یکی دیگر از نشانه‌های خیانت دوست پسر این است که افراد خیانت‌کار دروغ‌گو می‌شوند و به قول قدیمی‌ها نیز دروغ‌گو کم حافظه است. پسری که در حال خیانت کردن به شما باشد دائما دروغ می‌گوید و شما با اندکی فکر کردن می‌توانید متوجه دروغ گفتن‌های او شوید زیرا افراد دروغگو دچار لغزش‌های کلامی زیادی می‌شوند. برای مثال ممکن است قراری را به علت بیمار بودن فردی در خانواده کنسل کنند و وقتی شما بعد از چند روز احوال فرد بیمار را بگیرید متوجه منظور شما نشود.

علاوه بر این زبان بدن افراد دروغگو با فردی که راست می‌گوید بسیار متفاوت است. افراد دروغگو معمولا هنگام انکار کردن یا فریب‌کاری نمی‌توانند ارتباط چشمی برقرار کنند و دچار اضطراب می‌شوند

علت‌های خیانت دوست پسر

علت‌های خیانت دوست پسر

خیانت موضوعی است که باید به صورت دقیق توسط یک متخصص ریشه‌یابی شود. کسی که در دوران کودکی دچار تله‌های زیادی است یا دارای مشکلات شخصیتی جدی است را نمی‎‌شود محکوم به بدذات بودن کرد. هرچند که خیانت در هر صورت عملی بسیار زشت و ناهنجار است اما هیچ‌گاه تا قبل از صحبت کردن با فرد مذکور نسبت به ترک رابطه اقدام نکنید. از علل خیانت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از بین رفتن عشق: کم شدن رابطه عاطفی و یا سرد شدن زوجین از یکدیگر یکی از علل رایج خیانت است.
  • داشتن شخصیت تنوع طلب:  یکی از مشکلات شخصیتی که سبب خیانت دوست پسر می‌شود این است که فرد توان ماندن در رابطه با یک فرد را ندارد و دوست دارد تا با افراد زیادی در رابطه باشد. برای افرادی که دارای شخصیت تنوع طلب هستند بودن و ماندن در رابطه با یک فرد بسیار کسل کننده است.
  • بی‌توجهی: یکی از علل خیانت در آقایان این است که از سمت پارتنر خود توجه و محبت را دریافت نمی‌کنند و به صورت ناخوداگاه به سمت فرد دیگری کشیده می‌شوند.
  • داشتن خشم: یکی از دلایلی که یک واکنش احساسی و در لحظه است خشم می باشد. بعضی از پسرها به دلیل اینکه از دست دوست دختر خود ناراحت هستند و یا می‌خواهند انتقام بگیرند خیانت می‌کنند.
  • نداشتن تعهد در رابطه: از دلایلی که سبب ایجاد خیانت می‌شود این است که زوج‌ها قبل از شروع رابطه با یکدیگر در مورد خط قرمزها و تعهد صحبت نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا بعضی از آقایان به دلیل جدی نگرفتن رابطه و عدم احساس تعهد، خیانت کنند.
  • وجود مشکلات شخصیتی عمیق از دوران کودکی: تمام کودکام وارثان والدین خود هستند و هر آنچه را می‌بینند یاد می‌گیرند. بسیاری از والدین فکر می‌کنند که کودکان فراموش‌کار می‌شوند و تمام جر و بحث‌های میان خود و همسرشان را فراموش خواهند کرد اما داشتن این تفکر اشتباه می‌باشد. کودکان دارای حافظه تصویری بسیار قوی هستند و تمام موضوعات را در ذهن خود، قسمت ناخوداگاه نگه‌ می‌دارند. والدینی که به علت خیانت از همسرشان جدا می‌شوند می‌توانند تاثیرات منفی در کودکان به وجود بیاورند. مشکلات شخصیتی و احتمال خیانت در بزرگسالی کودکانی که تجربه این موضوع را در خانواده خود داشته‌اند موضوعی دور از تصور نخواهد بود.

بهترین واکنش در برابر خیانت دوست پسر

بهترین واکنش در برابر خیانت دوست پسر

معمولا وقتی فردی متوجه خیانت پارتنر خود می‌شود واکنش‌های طبیعی مانند خشم، ناراحتی، افسردگی و پرخاشگری از خود بروز می‌دهد و با حالتی مهاجم‌گونه قصد حمله به پارتنر خود را می‌کند. در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که در بحث خیانت فورا به دنبال مقصر کردن خود یا پارتنرتان نباشید و اجازه دفاع به فرد مقابل بدهید.

در اولین واکنش بعد از اینکه متوجه خیانت دوست پسر خود شدید فورا تلفن را برندارید و به دوستان و آشنایان خود زنگ نزنید بلکه ابتدا سعی کنید تا آرامش خود را حفط کنید. اگر به فکر حفظ رابطه‌تان هستید سعی کنید تا آرامش خودتان را بازیابی کنید و اگر هم فورا می‌خواهید رابطه را تمام کنید رفتاری در شان خودتان داشته باشید و پرخاشگری نکنید.

👈 آرام به صحبت کردن ادامه دهید

بعد از اینکه خود را آرام کردید با پارتنرتان صحبت کنید و موضوع را به یکباره روی بحث خیانت نبرید بلکه آرام و غیر مستقیم موضوع را باز کنید. از او سوال کنید و به او بگویید که آیا در رابطه‌تان چیزی تغییر کرده که باعث تغییر رفتار او نیز شده است. معمولا پسرها در این مرحله دچار دستپاچگی می‌شوند و دو مدل واکنش نشان می‌دهند. یا از رابطه تعریف می‌کنند و می‌گویند همه چیز عالی است و یا اینکه این جسارت را به خودشان می‌دهند تا رابطه را تمام کنند. در هر حالت مهم این است که شما برای نگه داشتن فردی که خیانت کرده تلاش نکنید زیرا در نهایت احساس عذاب وجدان آن شخص ممکن است دیر یا زود بروز پیدا کند و دیگر خود را لایق شما نداند.

بعد از این مرحله اگر متوجه شدید که میزان انکار از سمت پارتنر شما بسیار بالا است موضوع را به آرامی باز کنید و نشانه‌هایی که شما را اذیت کرده و خبر از خیانت می‌دهد را به پارتنرتان بگویید. در نهایت با صحبت کردن همه چیز روشن خواهد شد و تصمیم نهایی برای ماندن و یا ترک کردن رابطه با شما خواهد بود.

اگر قصد ماندن در رابطه با فردی که خیانت کرده است را دارید و می‌خواهید از خیانت دوست پسر خود چشم‌پوشی کنید حتما با یک روانشناس مشورت کرده و نظر تخصصی او را در این باره جویا شوید تا به آینده رابطه خود ضربه وارد نکنید.

شما میتوانید همین حالا برای مشاوره روانشناسی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تماس با ما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
logo-samandehi
تماس با ما