دسته‌بندی نشده

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم؟

یکی از شایع‌ترین شکایت‌های خانم‌ها بعد از ازدواج بد اخلاقی همسرانشان است و با پرسش چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم به اتاق درمان می‌آیند. برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

زندگی زناشویی با پستی و بلندی‌های بسیاری همراه است و گاهی اوقات به خاطر فشارهای محیطی ممکن است که رفتار ما تند شده و به شدت تغییر کند. همانطور که ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است و نمی‌توان درون آن را پیش‌بینی کرد؛ ویژگی‌های شخصیتی افراد نیز به همین‌گونه است و تا در شرایط و موقعیت‌های سخت قرار نگیریم روی دیگر شخصیت ما مشخص نمی‌شود.

علت‌های بد اخلاقی مردان

علت بد اخلاقی مردان به طور کلی به دو دسته زیستی و محیطی تقسیم می‌شود.

علل شایع زیستی بداخلاقی مردان

  1. وجود نوسان در میزان تولید هورمون تستسترون
  2. تستسترون یکی از هورمون‌های مردانه است که برای رشد اندام‌های جنسی مردان و هم‌چنین رویش مو و به طور کلی بروز صفات ثانویه جنسی بسیار مهم است. همیشه نباید علت بداخلاقی و یا بروز سایر رفتارهای هیجانی تند مانند پرخاشگری و حتی بد زبانی را در محیط اطراف جستجو کرد؛ بلکه گاهی بروز این هیجانات به مشکلات و ناهنجاری‌های بدنی مرتبط است.
  3. به همین جهت گاهی علت بد رفتاری همسرانتان ممکن است که به دلیل ناهماهنگی هورمون‌های بدنشان باشد و بهتر است با انجام تست هورمون از این مورد اطمینان حاصل کنید.
  4. پایین بودن میزان سروتونین
  5. سروتونین یکی از انتقال‌دهنده‌های عصبی است که در تمام بدن‌ها چه زن و چه مرد وجود دارد. بسیاری از مردان به دلیل شب کار بودن و یا نداشتن وقت کافی برای استراحت بسیار بد اخلاق می‌شوند و دلیل این موضوع این است که میزان تولید این هورمون به صورت مستقیم با خواب و میزان غذایی که می‌خورید مرتبط است. کمبود این هورمون در بدن مردان می‌تواند باعث عصبانیت و بد رفتاری در آن‌ها شود.

عوامل محیطی بد رفتاری و بد اخلاقی مردان

برای اینکه پاسخ سوال چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم را دریافت کنید، دانستن عوامل محیطی بسیار کمک کننده است.

شکستن حرمت‌های بین زوجین

همیشه در نظر داشته باشید که زندگی زناشویی و رفتارهای همسرتان را مانند یک آینه ببینید. تمام رفتارها و نحوه صحبت کردن شما بسیار بر روی همسرتان تاثیر می‌گذارد؛ یعنی هر عملی یک عکس‌العملی دارد. بسیاری از خانم‌ها هزاران رفتار اشتباه انجام می‌دهند و در آخر انتظار دارند که همسرشان رفتار خوبی با آن‌ها داشته باشد. ممکن است ایجاد یک دلخوری کوچک بتواند در همسر شما تغییر رفتار و یا ناراحتی ایجاد کند. به همین دلیل در مرحله اول شناخت علت‌ها، سعی کنید ابتدا نگاهی به رفتارهای خودتان بکنید.

تحقیر و شکستن عزت نفس

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم

از دیگر دلایلی که می‌تواند سبب ایجاد بد رفتاری و بد اخلاقی در مردان شود می‌توان به این مورد اشاره کرد. تحقیر کردن مردان و شکستن عزت نفس آن‌ها از دلایلی است که سبب می‌شود همسر شما به مرور زمان بد اخلاق و پرخاشگر شود. بسیاری از خانم‌ها در شروع زندگی زناشویی خود ممکن است است که با مقایسه کردن همسر خود با بقیه و یا سرکوفت زدن‌های مداوم، باعث آسیب زدن به عزت نفس همسرانشان شوند.

به همین جهت برای اینکه بدانید تا چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم، هیچ‌گاه اول زندگی مشترک و یا در مسیر زندگی از مقایسه کردن‌های تحقیرآمیز استفاده نکنید. مردان مانند یک بمب ساعتی همه چیز را درون خود می‌ریزند و شاید در آن لحظه حرفی نزنند اما به مرور زمان متوجه تغییر رفتارشان می‌شوید.

داشتن انتظارات نامعقول

مفید برای شما : دخالت خانواده همسر در زندگی مشترک

داشتن انتظارات نامعقول از مردان، از دیگر دلایلی است که سبب ایجاد رفتارهای بد در آن‌ها می‌شود. بعضی از زنان بلندپروازی‌های غیرممکنی دارند و مدام برای رسیدن به آن‌ها به همسر خود فشار می‌آورند. همین موضوع در نهایت تبدیل به یک کلاف شده و در ذهن مردان گره‌های زیادی ایجاد می‌کند. هنگامی که نتوانند نیازها و آرزوهای غیر منطقی را با کار کردن بیشتر و سختی کشیدن برآورده کنند این موضوع سبب بداخلاقی در آن‌ها می‌شود.

فشارهای مالی

از دیگر دلایل شایعی که سبب ایجاد پرخاشگری در مردان می‌شود فشارهای مالی است. بیشتر هزینه‌های زندگی مانند اجاره خانه، هزینه آب و برق و گاز یا پرداخت قسط‌ها بر عهده مردان است. درست است که در بعضی از زوج‌ها زنان نیز به همسرانشان کمک می‌کنند ام بیشتر فشارها و یا دغدغه مالی برعهده مردان است. به همین جهت گاهی جور نبودن حساب و کتاب‌های مالی سبب بدرفتاری در مردان می‌شود. در ادامه مقاله چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم به دنبال علل دیگر میرویم.

غر زدن‌های مداوم

زنان غرغرو می‌توانند از دیگر دلایلی باشند که سبب بدرفتاری در مردان شوند. بسیاری از لجبازی‌های مردان و یا بد اخلاقی در آن‌ها به دلیل غر زدن‌های مداوم همسرانشان است. با کنار گذاشتن این ویژگی، به جواب  چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم، نزدیک می‌شود.

فشار کاری

مردها در بیرون از منزل دارای نقش‌های مختلفی هستند وظایف اجتماعی زیادی برعهده دارند. موضوعاتی مانند ناسازگاری با شغل، دعوا بین رییس و کارمند و یا حتی کارمند با ارباب رجوع می‌تواند مردان را به مرور زمان کم طاقت و پرخاشگر کند.

نداشتن رابطه جنسی با کیفیت

تماس با ما

یکی از دیگر دلایلی که می‌تواند سبب ایجاد پرخاشگری و بداخلاقی در مردان شود نداشتن رابطه جنسی باکیفیت است. یکی از کارکردهای ازدواج براورده کردن نیازهای جنسی است و بعضی از خانم‌ها به علت داشتن شغل‌هایی کلافه‌کننده و یا بی‌اهمیت دانستن رابطه جنسی این موضوع را نادیده می‌گیرند. نداشتن رابطه جنسی نه تنها باعث ایجاد عصبانیت در مردها می‌شود بلکه باعث ایجاد ریزش مو، ایجاد تغییراتی هورمونی و سایر مشکلات بدنی می‌شود.

آسیب‌های بد اخلاقی مردان در زندگی مشترک

بد اخلاقی در مردان می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کنید و تبعات سنگین روحی و عاطفی داشته باشد. از عمده‌ترین و مهم‌ترین آسیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سرد شدن زوجین

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم وقتی به نیازهای ما توجه نمی‌کند؟ ازدواج و کانون خانواده باید محلی برای آرامش باشد تا زوجین بتوانند در شرایطی آرام با یکدیگر وقت بگذرانند. هنگامی که همسر شما مردی بد اخلاق باشد، داشتن معاشقه و یا جذابیت‌های جنسی کاهش پیدا می‌کند. ارتباط گرفتن با مرد، سخت شده و به مرور زمان بین زوجین کوهی یخی شکل می‌گیرد که شکستن آن نیز کار سختی خواهد بود.

ایجاد افسردگی در زنان

زنان به محبت نیاز دارند و محبت دیدن  یا ناز کردن از خصیصه‌های ذاتی آن‌ها است. هنگامی که مردی به علت بد اخلاقی و داشتن رفتارهای سرد نتواند نیاز همسر خود را براورده کند باید انتظار ایجاد افسردگی در زن را داشت. زنان به دلیل داشتن ظرافت و حساسیت بالا به سرعت در معرض افسردگی، انزوا و گوشه‌نشینی قرار می‌گیرند.

خیانت

همان‌طور که اشاره کردیم داشتن رفتاری محبت آمیز با زنان سبب پر شدن نیازها و همچنین شادابی بیشتر آن‌ها می‌شود. داشتن رفتاری خوب و رابطه جنسی باکیفیت سبب ایجاد آرامش ذهنی در زوجین می‌شود؛ اما گاهی بد اخلاقی مردان تمام این معادلات را به هم می‌زند. هنگامی که زن نتواند نیازهای اولیه خود را از همسرش دریافت کند به صورت ناخواسته با اولین لبخند و یا توجه مردی دیگر به او جذب می‌شود تا بتواند نیازهای خود را از منبعی دیگر دریافت کند. امروزه یکی از علل ایجاد خیانت در زنان، بد رفتاری در مردان است.

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم

طلاق

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم وقتی راهی جز طلاق باقی نگذاشته است؟

از دیگر آسیب‌هایی که بد اخلاقی در مردان ایجاد می‌کند می‌توان به طلاق و جدایی اشاره کرد. طلاق از دیگر دلایل شایعی است که آثار روانی و روحی دو طرفه‌ای هم در زنان و مردان ایجاد می‌کند. هنگامی که بد رفتاری در مردان منجر به صدمه دیدن جسمی و روحی شود ابتدا سعی کنید برای حل آن از یک مشاور کمک بگیرید و در صورت عدم گره‌گشایی مشکل نسبت به طلاق اقدام کنید.

جر و بحث‌های زیاد

خانواده باید کانونی برای دریافت محبت و آرامش باشد. در مردانی که بد اخلاقی و بد رفتاری تبدیل به رفتاری همیشگی شده باشد، به دست اوردن آرامش امری دور دست است زیرا زندگی با این مردان همیشه دارای دعوا است. جر و بحث‌ها تاثیرات زیادی بر سلامت روحی زوجین می‌گذارند و در صورتی که دارای فرزندی نیز باشید، فرزندتان  بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد

تمایل به مصرف مواد مخدر

از دیگر آسیب‌هایی که به علت بد برفتاری و بد اخلاقی در مردان ایجاد می‌شود تمایل پیدا کردن زوجین به داروهای روان‌گردان و اعتیادزا است. داروهای روان‌گردان به دلیل ایجاد حالت‌های خوشی و بی‌حسی ناپایدار راهی سمی و اشتباه برای فرار از بدرفتاری‌های مردان است. امروزه این موضوع یکی از دلایل افزایش اعتیاد در زنان شده است.

مطلب پیشنهادی : راه های جلوگیری از طلاق

چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم؟

بسیاری از زنان به دلیل داشتن فرزند و یا ترسیدن از آینده بعد از طلاق سعی می‌کنند تا با دانستن نکاتی درباره اینکه چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم راه سازگاری در پیش بگیرند. شما می‌توانید جهت ادامه زندگی با همسر بد اخلاق خود راه‌های زیر را امتحان کنید.

  • کمک گرفتن از مشاوران و روانشنایان: کمک گرفتن از یک متخصص اید همیشه الویت اول حل مشکلات شما باشد. روانشناسان سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های علمی با شناسایی
  • جواب فریاد، فریاد بلندتر نیست: سعی کنید رفتار پرخاشگرانه‌ای در برابر همسر خود نداشته باشید و ابتدا آرامش خود را حفظ کنید. بهتر است هنگامی که همسرتان عصبانی است به جای فریاد در مواقعی سکوت کرده؛ سپس با حفظ اقتدار با او صحبت کنید.
  • داشتن درک بیشترگاهی خیلی از مشکلات و بد رفتاری‌ها در مردان به دلیل فهم اشتباه یا برداشت نادرست از یک موضوع است. بهتر است قبل از انجام دادن فعالیتی که می‌دانید ممکن است همسرتان را ناراحت و عصبی کند با او صحبت کرده و شرایط را به صورت کامل توضیح دهید. گاهی برای کاهش تنش، کافی است که از زاویه دید دیگری به موضوع نگاه کنید.

ما در ین مقاله به برسی چگونه با شوهر بد اخلاق زندگی کنیم ؟ پرداختیم امیدواریم مفید بوده باشید.

تماس با ما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
logo-samandehi
تماس با ما