مشاوره پیش از ازدواج

مشکلات ازدواج با زن بچه دار

یکی از موضوعاتی که ممکن است بعد از طلاق و برای ازدواج مجدد در آقایان پیش بیاید ازدواج با خانمی است که دارای کودک باشد. هر کسی بعد از طلاق حق این را دارد که مجددا برای شروع و ادامه زندگی ازدواج کند اما بهتر است با داشتن آگاهی نسبت به ازدواج با فردی که دارای بچه است اقدام کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم تا درباره این موضوع و مشکلات ازدواج با زن بچه‌ دار بپردازیم؛ امیدواریم تا در انتهای این مقاله پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

ازدواج با زن بچه دار از نظر روانشناسی

بررسی این موضوع از نظر روانشناسی بستگی به افرادی دارد که درون رابطه هستند. افراد دارای روحیات مختلفی هستند و بعضی از آقایان تا قبل از ازدواج با خانمی دارای فرزند، حتی معنی ازدواج را هم نمی‌دانند به همین جهت به دست آوردن شناخت درباره وضعیت جدید و زندگی متاهلی بسیار مهم است.

برای بعضی از آقایان داشتن فرزند موضوعی بسیار جدید است و حتی آمادگی‌های لازم را نیز برای تجربه با آن ندارند چه برسد به اینکه ناگهان با زنی ازدواج کنند که دارای یک نوجوان باشد.

این تغییر نقش‌ها و پذیرفتن نقش یک پدر، بسیار سخت و مسئولیت‌زا است به همین جهت قبل از ازدواج با شناخت کامل قدم بردارید و خود را تحت فشار نگذارید.

مشکلات ازدواج با زن بچه دار

از مشکلات زندگی با زنی که دارای فرزند است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

👈 ناسازگاری با کودک

یکی از مشکلاتی که ممکن است برایتان ایجاد شود ناسازگار بودن با کودک است. رابطه فرزند با ناپدری مشکلات زیادی را گاهی به همراه دارد. برای مثال بعضی از کودکان نسبت به پدر سابق خود حساسیت دارند و هیچکس را به جای او نمی‌پذیرند یا بعضی از نوجوانان به علت داشتن تعصب با این موضوع کنار نخواهند آمد به همین جهت بهتر است تا قبل از ازدواج درباره روحیات و نوع رابطه خود با کودک فکر کنید.

👈 مشکلات ازدواج با زن بچه دار : الویت دوم خواهید بود

یکی دیگر از مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار، درباره تغییر الویت‌ها است. یک مادر قبل از اینکه یک همسر باشد باید نسبت به فرزند خود نگران باشد. هرچند که یک زن باید میان همسر و فرزند خود تعادل ایجاد کند اما در مواقعی و بنابر شرایطی این الویت‌ها تغییر پیدا می‌کند و سبب حساسیت شما می‌شود. بهتر است همسر خود را درک کنید و در ذهن‌تان شروع به طبقه بندی نکنید.

در مواقعی داشتن حساسیت زیاد سبب تحت فشار قرار گذاشتن همسرتان و در نتیجه جدایی خواهد شد. بپذیرید که هر کدام از شما جایگاه مختص به خود را در زندگی دارد و با مقایسه کردن وضعیت خودتان با قبل از ازدواج به سمت مسیر جدایی نروید.

مزایای احتمالی ازدواج با زن بچه دار

از مزایای ازدواج با زن بچه دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

👈 همسر شما رفتاری پخته‌تر دارد

یکی از مزایای ازدواج با زنی که دارای فرزند است به پخته‌تر بودن او می‌توان اشاره کرد. چنین زنی مانند تازه عروس‌ها رفتار نمی‌کند و درباره عمق ازدواج و وظایف خود شناخت بیشتری دارد.

👈 پس‌انداز کردن را بلد است

زنانی که دارای فرزند هستند معمولا به لحاظ مالی مستق‌تر و در پس‌انداز کردن مهارت بیشتری دارند زیرا تا قبل از ازدواج زمانی را به تنهایی صرف تامین نیازهای خود و کودکشان کرده‌اند. این زنان با مفهوم پس‌انداز کردن و آینده‌بین بودن کاملا آشنا هستند به همین جهت در زندگی با این افراد به مانند دیگر زن‌ها در اوایل ازدواج به مشکلات مادی جدی برنخواهید خورد.

چگونه می توانیم با مشکلات ازدواج با زن بچه دار کنار بیایم؟

چگونه می توانیم با مشکلات ازدواج با زن بچه دار کنار بیایم؟

برای کنار آمدن با مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار باید قبل از ازدواج با شناخت و آگاهی وارد رابطه شوید تا بعد از ازدواج درک شرایط و مسئولیت‌های جدیدتان برای شما دردسر ایجاد نکند. با این وجود بعضی از افراد حتی بعد از ازدواج و با داشتن آگاهی نیز نمی‌توانند از پس حل کردن مشکلات و پذیرفتن نقش‌ها برآیند. در ادامه به معرفی راهکارهایی برای کنار آمدن با مشکلات بازگو می‌کنیم.

👈 با نقش جدید خود به عنوان یک پدر آشنا شوید

ممکن است شما تا قبل از ازدواج فردی مجرد بوده باشید و فرزند نداشته باشید. هنگامی که با زنی دارای فرزند ازدواج می‌کنید ناگهان نقش خود را به عنوان فرد مجرد از دست می‌دهید و پدر می‌شوید. تا قبل از ازدواج کردن به دلیل اینکه احساسی فکر می‌کنید و یا عاشق هستید همه چیز را قبول می‌کنید اما بعد از ازدواج تازه با سختی‌های زندگی در قالب یک پدر آشنا می‌شوید.

به همین جهت بهتر است تا قبل از ازدواج درباره پدر بودن و وظایف خود آشنا شوید تا به علت این تغییر مشکلی در رابطه شما به وجود نیاید.

👈 چگونه می توانیم با مشکلات ازدواج با زن بچه دار کنار بیایم : با کودک وقت بگذرانید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری و یا حل کردن مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار انجام دهید این است که قبل از ازدواج با کودک مورد نظر وقت بگذرانید و به خوبی او را بشناسید. این موضوع سبب می‌شود تا کودک نیز با ما بیشتر آشنا شده و شما را به عنوان یک همراه بشناسد. سعی نکنید تا رابطه خود را قبل از ازدواج برای کودک مجهول نگه‌دارید و به همین جهت اجازه دهید تا فرصت آشنایی و شناخت دو طرفه ایجاد شود.

بعضی از آقایان این موضوع را نادیده می‌گیرند و بعد از ازدواج هنگامی که کودک خردسال ناگهان در کنار والد امن خود مردی را می‌بیند ممکن است شوکه شده و رفتارهای پرخاشگرایانه‌ای از خود نشان دهد. بسیار زیاد است پرونده‌های طلاقی که به علت ناسازگاری کودک و یا نوجوان موجود در خانواده با ناپدری و یا درگیری‌های بین آن‌ها به وجود آمده است.

به همین خاطر هرچقدر رابطه شما با کودک و یا نوجوان قبل از ازدواج شکل بگیرد و شما همدیگر را به خوبی بشناسید به همان میزان از تنش‌های شما کم خواهد شد. در این میان نوجوانان و مخصوصا پسرها به علت تعصبی بودن و یا غیرتی شدن سخت‌تر از کودکان با ناپدری ارتباط می‌گیرند و شما در این موردها می‌توانید برای ایجاد رابطه‌ای سالم از یک روانشناس کمک بگیرید تا بعد از ازدواج میان همسر و فرزندخوانده خود قرار نگیرید.

👈 مسئولیت‌های خود را بشناسید و به آن‌ها عمل کنید

یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود تا بتوانید جلوی مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار بعد از عقد را بگیرید این است که با نقش خود آشنا شوید و مسئولیت‌های خود را قبول کنید. بعضی از آقایان نمی‌پذیرند که اکنون در نقش ناپدری هستند و وظایفی در مقابل کودک دارند. حمایت‌گری، تامین نیازهای مادی و وقت گذراندن با کودک از جمله وظایفی است که شما در مقابل فرزند خود دارید.

هرگونه انکار و یا نادیده گرفتن این وظایف باعث می‌شود تا میان شما و مادر هم مشکلاتی به وجود بیاید. وقتی شما پذیرفتین که به عنوان یک پدر ازدواج کنید نباید منکر نقش‌هایتان شوید.

موضوع مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کرد این است که فرزند همسرتان را مانند فرزند خود دوست بدارید و سعی کنید هرگونه احساس متناقض را در خود خاموش کنید. برای مثال همان‌گونه که دوست دارید برای فرزند تنی خود وقت بگذارید برای این کودک هم وقت بگذارید تا محیط خانواده هیچ گونه تنشی نداشته باشد.

👈 چگونه می توانیم با مشکلات ازدواج با زن بچه دار کنار بیایم : حسادت نکنید

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید با رعایت آن در برابر ایجاد مشکلات بایستید این است که حسادت نکنید. بسیاری از آقایان این موضوع را قبول نمی‌کنند و سعی در انکار آن دارند اما واقعیت این است که هنگامی که شما ازدواج می‌کنید دلتان می‌خواهد تا زمان بیشتری را در کنار همسر خود سپری کنید اما نمی‌توانید. دلیل این موضوع داشتن فرزند است زیرا همسر شما قبل از اینکه برای شما همسر باشد یک مادر است و ابتدا باید به سراغ نیازهای فرزند خود برود.

اینجا است که در اول ازدواج و زندگی مشترک حساس می‌شوید و کودک را در نقش یک مزاحم می‌بینید. بهتر است این حساسایت را بپذیرید و نقش همسر خود را درک کنید. اگر همسر شما به خوبی بتواند تعادل ایجاد کند و با شما نیز وقت بگذراند هیچ‌وقت درگیر این مشکل نخواهید بود.

نکته دیگری که در رابطه با مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت طبیعی بعد از ازدواج الویت‌ها هم تغییر پیدا می‌کند. درست است تا قبل از ازدواج شما خود را کانون توجه همسرتان می‌دید اما بعد از ازدواج همه چیز تغییر می‌کند زیرا شما در قالب یک خانواده با همسر خود ارتباط می‌گیرید و مهم‌تر از همه اینکه اکنون با یک کودک زندگی می‌کنید. بهتر است زاویه دید خود و هم‌چنین بهم خوردن الویت‌ها را قبول کنید و با تحت فشار قرار دادن همسرتان او را بین دو راهی قرار ندهید.

👈 قبل از ازدواج درباره تعداد فرزندان صحبت کنید

بسیاری از آقایان تا قبل از ازدواج تجربه پدر بودن را نداشته‌اند به همین جهت درست است که نقش پدر را بعد از ازدواج برعهده می‌گیرند اما هر مردی به صورت طبیعی علاقه دارد تا از زن دلخواه خود فرزندی داشته باشد. بهتر است برای جلوگیری از درگیری و اختلاف نظر قبل از ازدواج درباره این موضوع صحبت کنید و نظر همسر خودتان را در این باره جویا شوید.

داشتن فرزند و نحوه سازگاری با کودک موضوع مهمی است و باید این آمادگی و مهارت را داشته باشید تا بین کودکان فرق نگذارید و گرفتار مشکلات ازدواج با زن بچه‌دار نشوید.

شما میتوانید برای مشاوره روانشناسی همین حالا با بفرما مشاوره تماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
logo-samandehi
تماس با ما